Roveraši.org
		Tehnika i servisi => Motor, mjenjač, pogon => Autor teme: emi400 - Veljače 15, 2010, 06:10:40 poslijepodne
		
			
			- 
				Poštovanje!
 Evo mene opet s jednim, možda malo banalnim pitanjem. Kad sam kupio Rovera, u servisu su mi savjetovali da sipam samo 5W-40 ulje u motor, izmjena na 15000 km. Radi se o 400 1.4 16V.
 E sad, litra tog ulja je preko 100 kn, pa može li se sipati neko polusintetičko, recimo 10W-40, i sa kojim intervalom izmjene?
 I još nešto, kad u posudici za kočiono ulje počne padati nivo, je li to zbog trošenja disk-pločica ili nečeg drugog? Ĺ ta treba doliti, UK-4 ili nešto drugo?
 Do sljedećeg puta, hvala i pozdrav svima na forumu.
- 
				Što se kočionog ulja tiče nisam ga nikad mjenjao u zadnje 4 godine otkak imam auto...a promjenio sam i diskove sve 4 i pločice više puta...tak da pita mehaničara u vezi toga...
 
 a šta se tiče motornog ulja to što su ti kazali da sipaj 5w40 to je čisto iz njihovog profita...ja sam napravio 10 000km na shellovom 15w40 koji je litra kostao 30kn i auto mi je radio kao singerica...sad sam nedavno sipao 15w40 mobilovo za 46kn litra i dalje auto radi vrlo tiho iako imam filing da mi je na shellu za 30kn bio još i tiši :)
 
 a 5w40 sipat u auto star 15godina je bacanje novaca :)
 
 Lijep pozdrav!
- 
				emi; Sipaj Mobil Sint S 5W40 ulje koje košta oko 85kn/L a i ima dosta akcija za 5L u Metrou recimo, ako ti je puno uzmi 10W40 al nikad lošije od toga.
 U moj je išla samo sintetika 5W40 , sad imam 200tkm, brtva glave još tvornička i motor radi savršeno.
 
 Na ulje sam jako osjetljiv jer osobno u firmi radim na testiranju raznoraznih ulja i uvjerio sam se u ogromnu razliku između ulja za 30kn i za 100kn.
 
 -Max; samo ti sipaj 15W al nemoj širit dezinformacije po forumu, nije to traktor.
 
 ------
 Ĺ to se tiće ulja za kočnice ide DOT 4 ili DOT 5.1, svejeno je, ja sam koistio BOSCH DOT4 i Bandix DOT 5.1
- 
				hehe...ne sirim dezinformacije vec svoje iskustvo do sada...isto tako nisam imao nikakvih popravaka sta se mašine tiče...i dalje vuče ko v6 :D druga 110 , treca 150...da ne pričam dalje...i sve to na jeftinom ulju :) radi tiše nego skoda fabia od strae koja je stara 5 godina...a moj roverčić 15godina :D
 
 nevelim da je to najbolje ulje za rovera...al znamo svi kakva je kriza i da vlada besparica...pa nije isto mjenjat ulje za 180kn i za 500kn :D
 
 Lijep pozdrav!
- 
				ja kod sebe sipam lancol a ponekad i dvotaktol bc22c
			
- 
				ina super 5 je zakon!!!!
			
- 
				Dosad Castrol Magnatec 5W40 ali čini mi se da ću prijeći na Liqui Moly.
			
- 
				Meni je glupo stavljat mineralno ulje u auto koji se voli vrtit na visoke okretaje (i pogotovo kao što vi kažete da je motor sam po sebi isforsiran) a da ne pričam o hladnoj vožnji dok taj gustiš ne poteče :) :)
 ispod polusintetike se ne isplati ići a tako ti i u specifikaciji stoji..
- 
				što se tiče ulja konstantno sipam 10W 40 i mislim da je to sasvim ok za motor 1.4 16V.
 Mineralno mi baš i nije za motore koji se vrte na ovakvim okretajima, a opet probao sam jedanputa i sa 5W 40 ali sam ga brzo ispustio jer su mi se ujutro kada ga palim kratko vrijeme (par sekundi) čuli hidropodizači. Nakon toga već treću zamjenu koristim 10W 40 i ništa se ne čuje.
 U posudi UKa ulja ako nivo tokom vremena malo padne to je onda zbog istrošenosti diskova i pločica te klipići od kočionih čeljusti više izađu van te nivo malo padne. No kada staviš nove pločice onda se klipići moraju vratiti unutra u čeljust pa bi sa samim i time nivo u posudi od UKa ulja trebao porasti na normalu. Naravno to sve važi ako ti nigdje lagano ne kvasi uka ulje....
- 
				Dobro ulje je uvek jeftinije od generalke....sipam iskljucivo sintetiku...pa to preporucujem i ostalima,pogotovo sto je rover turazna masina  8) 8)
			
- 
				imate u lidlu 5w40 po 29.99 ;)
			
- 
				si siguran da nije suncokretovo :)
			
- 
				za te pare ni biljno nebre biti valjda nekvo kinesko
			
- 
				Otkad vozim rovera(5 godina,130 tkm) sipam 10-40 mobil ili castrol ovisno šta stavim na izmjeni.
			
- 
				kad sam sipao skuplje ulje, trosio je cca 2-3dcl na 10.000....
 nakon toga poceo sipati lidlovu sintetiku 5w-40 i napravio vec preko 45.000 na njemu s intervalom izmjene od 15.000...nijednom nije potrosio ni kap....
 mozda 45k nije dovoljno da se vidi kakvo je ulje...mozda mi je unistilo motor...ali za sad nemam nikakvih indicija da je to slucaj....
 hajdemo malo argumentirano o tim uljima...sad mi dolazi interval i buduci da auto vec ima 180tkm razmisljam o tome da stavim 10W 40 pa da ga mijenjam na 10tkm.
- 
				Čitam i ne vjerujem,auto 180000 tkm  na 15000 tkm ni kap potrošenog ulja.Evo nešto o ulju.
 Svaki motor troši ulje, jer treći klipni prsten ne ostruže cjelokupni sloj ulja sa stranica cilindara i ono potom sagorijeva. Dopuštena potrošnja ulja je od 0,2 do 0,6 posto potrošnje goriva,što u mnogočemu ovisi o načinu na koji se auto vozi,broju okretaja,istrošenosti karika...
 Ulje se gubi i na mehanizmu ventila te na dihtunzima i semerinzima (posebno kod starih motora).
 Višak ulja u motoru - uništava katalizator i lambda sondu.
 Manjak ulja u motoru - Korak do uništenja motora.
 Dalo bi se tu još štošta napisati o uljima ali ostavimo to za drugu temu.
- 
				ajde...mozda potrosi kap dvije....ali se to na sipki ne vidi, odnosno ne dolijevam ulje jer kao sto rekoh na sipki je uvijek ista razina....pri kontroli ulja uvijek pazim da je auto hladan i na ravnoj podlozi.
 
 isti je slucaj sa mazdom 626 iz 98. od mojih roditelja sa 1,8 motorom i siromasnih 90KS...auto sad ima 174.000 i nikad do sad, ali bas nikad nije bilo potrebe za dolijevanjem ulja....stanje na sipki uvijek isto....
 s druge strane burazova 626 s 2,0 motorom 116Ks i 170tkm potrosi nekih 0,5 litara na 10tkm.
 nisam pametan da si to objasnim...ja vecinu kilometraze napravim na autocesti na brzini od 140 km/h dok buraz vecinom radi kilometre u gradu...
- 
				Doista ne razumijem,tih 0,5 litara što ti potroši auto od buraza je sasvim normalno.Ja vozim Rovera 414 si iz 97 god sa 2480000 tkm i prije par mjeseci promjenjena je brtva glave,od ulja stavljam Mobil 10-40,a do izmjene (ulje mjenjam na 10000 tkm) potroši 0,5-0,6 litara ulja,i to ne smatram zabrinjavujučim jer kako sam već napisao ulje se zagrijava i isparava.Imam par frendova koji voze potpuno nove aute,primjera radi frend vozi novu Astru Classic i na 20000 tkm potrošio je nekih 0,3 lit ulja i u servisu kažu da je to sasvim normalno.
			
- 
				ako ne troši ulje troši motor.. ;D ;D ;D
			
- 
				ako ne troši ulje troši motor.. ;D ;D ;D
 
 Smiješno ali istinito. ;D
- 
				ako ne troši ulje troši motor.. ;D ;D ;D
 
 Smiješno ali istinito. ;D
 
 
 da...sasvim moguce...
 
 sto se tice potrosnje, slazem sa da je normalno da auto trosi ulje...cuo sam da neki govore da je normalno da trosi i znatno vece kolicine od 0,5 litara na 10tkm....
- 
				..svi novi auti imaju tendenciju trošiti ulje i to u ogromnim količinama koje su čak bliže i 1L....
 ..ako sam dobro primjetio, da će više ulja potrošiti ako se vozite stalno na otvorenoj c./autoputu neg u gradu (logika jel :) )...
- 
				Evo iz mog iskustva:
 - Honda Civic 1.8 - stara 1,5 godinu potroši između dva servisa skoro 2l ulja. Uglavnom se vozi po otovrenoj cesti. Za to vrijeme prošla 15tkm
 - Mazda 6 2.2D GTA - stara godinu dana, 16tkm, potrošnja ulja=0  8)
 
 
- 
				ja jednom godisnje mjenjam i sad je 10W40 neko rowe ili nesto tako....
 2-3 godine isto,motor ziv
- 
				vjerovali ili ne u knjizi od golfa 4 1.9 sdi stoji da motor može potrošiti čak do 1 litre ulja na 1 000 km. Mislim da bi ga ja odmah zapalio da mi toliko troši.....ali jebi ga tako su naveli >:(
			
- 
				masu frendova sa novim autima se bas zali na to,potrosnja od 0.1l do cak 0.8l ulja u nekim blesavim intervalima
			
- 
				bmw novi po tvornickim podacima ima dopustenu potrosnju ulja i do 2l na servisni interval. opce je poznato da 2,0 motori pored svoje pouzdanosti i trejnosti vole popit ulja za razliku od npr 1,8 i 1,6 a peugeot po mojem iskustvu je vodeci po tome. potrosnja ulja ovisi o kvaliteti ulja, rezimu voznje i istosenosti motora. evo primjera: nekad davno vozio sam mecku 123 2,5d. sipam castrol (kao ti ga vrhunsko ulje) i pozdere mi ga 2,5l onda silom prilika sipam bp ulje otprilike iste kvalitete i vidi vraga pala potosnja na 1l. vozim forda tranzita 2,5d stvim valvolin (kao tvornicki se isporucuje u fordu) tosi ga ko lud stvim najjeftiniji shel i potrosnja padne za 50% pa budi ti onda pametan. moje iskustvo je mobil 10W/40 optimalno resenje za nase uvjete, dep i aute
			
- 
				prije 3 tjedna stavio sam ono ulje sto ga u Lidlu prodaju full sintetic 5w40, presao sam skoro 3000, mozda ga je nestalo 2dcl.
 Prije toga sam koristio Mobil 10w40, i na 2000 km, skoro 1.5 litru.
 
 auto ima 205.000 km
- 
				Onda ti je motor dobro potrošen, neznam dali nekom tu toliko ulja troši, možda da prestaneš puno eksperimentirat s uljima pogotovo tima iz fast-food lanaca, probaj mobil synt  ili shell 10w40 polusintetiku ali orginal od nekog pouzdanijeg dobavljača pa ti potrošnja nebi trebala biti veca od 1L na 5000km ,  ak je veca onda na pregled stublina i karika ako nije opet HGF pa ulje ode u vodu  :) 
 , šta ti lici katalizator i auspuh kad je za 2000km izbacio 1.5ulja, jel dimi jako?
- 
				prije 3 tjedna stavio sam ono ulje sto ga u Lidlu prodaju full sintetic 5w40, presao sam skoro 3000, mozda ga je nestalo 2dcl.
 Prije toga sam koristio Mobil 10w40, i na 2000 km, skoro 1.5 litru.
 
 auto ima 205.000 km
 
 Neznam što bi ti to trebalo značiti da je trećerazrodno ulje iz Lidla kvalitetniji od Mobila ??? lud554
 Mobil i Shell inaće su jedna od kvalitetnijih ulja.
 U pravilu bi trebalo biti da troši više sintetike nego polusintetike,a potrošnja ulja uvelike ovisi o načinu na koji se vozi auto,velika brzina(max rad motora)/veća ptrošnja ulja a isto tako u ljetnim mjesecima auti troše dosta više ulja nego preko zime,pa je to možda razlog smanjenja tvoje potrošnje ulja.
 Ja stalno koristim mobil 10w40 i nakon zamjene brtve glave,na interval izmjene(10000km) troši od  5-6 dcl(normalno to ovisi o načinu na koji vozim auto) i to je i više nego ok .
 Neki novi  auti troše više ulja.
 
- 
				Dosadni ste sa potošnjom ulja i kak tebi više kak meni manje, ak je sve u redu a troši i 2L kaj vas briga vozi miško  ;D
			
- 
				         iskreno kazem,,,,do prije 2 godine sam koristio Liqwi-Moly MOS2 10w40, na 10.000 km oko 1L potroseno.
 Prosle jeseni sam u Sloveniji kupio Shel 10w40, jednostavno kao da je isparavalo,a nakon toga sam u Njemackoj dobio 5L MG ulje 10w40, e to je kao da ga nisi ni usuo, od RI do KA i natrag skoro pola litre,jednostavno ne stima da ha yebes.
 Ocuh mi zivi vec 32 godine u Njemackoj i poderao je jednog Audija A100,onog repasa, s time da je zadnje 4 godine vozio iskljucivo na ulju iz Lidla 5w40 i napravio 350,000 km, auto je rashodovao sa 500,00 km a da mu je samo 1 ventil i alternator promijenio za 8 godina.
 Prije nego sto sam kupio ulje u Lidlu, procitao sam (xy) postova i na njemackom forumu i na nasem o tom ulju.
 Proizvodi se u Njemackoj, na nacin da se stara motorna ulja prociscavaju i kad se dobije cista baza,,,sintetika,polusintetika ili mineralno, onda u njega dodavaju aditiv i zato je jeftinije.
 Normalno,da ga isporucuju u Shell ili Castrol, bila bi njegova veca cijena jer mi kupci placamo i ime,a ako ga isporucuju u Lidl,tamo se prodaje pod Lidl robnom markom i nigdje ga nemas kupiti pod tim imenom nego samo kod njih.
 Napominjem da to ulje ima ama bas sve specifikacije i testove pocev od mercedesa,VW,BMW-a i Porshea......API  ACEA
 A3/B3.
- 
				svako frisko ulje je uvjek bolje od starog :amen:
			
- 
				@MG Majstor
 
 Razlike u baznom ulju nema ama bas nikakve bez obzira bilo ono frisko ili procisceno.
 Baza sluzi da se pomijesa sa aditivimaIskreno,da se ne proizvodi u Njemackoj i da nema one specifikacije,ne bih ga ni ja uzeo.
 U svakom slucaju,u Njemackoj su jace kontole sto se tice kvalitete i standarda.
- 
				Prijatelju novack ne smiješ previše vjerovat svemu što pročitaš pogotovo neka lupetanja raznoraznih pametnjakoviča po forumima ,uz to kad netko s tim želi izvuc svoju korist, proda ti čan šlang i ti stvarno misliš da ces smršavit, i nitko ga nece kaznit a zna se da prodaje maglu
 
 http://www.autoplin-forum.com/viewtopic.php?f=5&t=2042
 Neznam dali si čitao na autoplin forumu ili drugom jer dotični gosp. vjerovatno svagdje, promovira svoje ulje, citajuci između redova svatko bi zakljucio da se bavi preprodajom tog ulja pa ga promovira po forumima, skontao je dobru i mnogobrojnu klijentelu.
 Ne bih uopce ulazio više u rasprave o uljima i dali je to dobro, ne mora ni cijena biti mjerilo ali 29kn za 5w40ulje  :tstnd:
 Kad ti u našoj državi uvale 10god staro meso po friškoj cijeni, što misliš što tek rade sa uljima? pa ti sad dokaži sudu ili kome vec da ti je motor "otišao" baš od tog ulja nakon 50tkm
 U moj ce i dalje ici mobil synt 5w40.
- 
				Slažem se sa kolegom...u moj auto uvek ide samo čista sintetika od proverenih proizvođača...dobro ulje je uvek jeftinije od generalke !
			
- 
				Ja sam, več sam se pohvalio, kupio 200 1.4 16v i u njega je na zadnjem servisu na 122t km stavljeno ulje elf 10w40, sad ima 125t km.
 Koliko je to ulje dobro i nakon koliko km da ga mijenjam?
- 
				(http://the-filtershop.eu/shop_ordered/4034/shop_pic/ELF_COMPETITION_STI_10W40_1_L.jpg)
 to sam i ja imao.... i vj cu ga opet staviti kad rjesim brtve.cca 60kn/L.. ima netko kakav komntar?
- 
				Može se nabavit i jeftinije.
 http://www.njuskalo.hr/ostala-autooprema/motorno-ulje-elf-auto-moto-program-najpovoljnije-cijene-oglas-1325326
 Ima još toga
 http://www.njuskalo.hr/korisnik/oilexpert
- 
				(http://the-filtershop.eu/shop_ordered/4034/shop_pic/ELF_COMPETITION_STI_10W40_1_L.jpg)
 to sam i ja imao.... i vj cu ga opet staviti kad rjesim brtve.cca 60kn/L.. ima netko kakav komntar?
 
 Navodno je to TOTAL ulje i koriste ga vecinom za francuska vozila (znaš da se francuzi i englesi ne vole tako da bolje idi na Mobil. :))
 
 Ĺ to se tice ovog s njuškala vjerovatno dobiješ unutra 50% lancola  lud554
- 
				U prilici sam da nabavim vise marki ulja u pola cijene. Jedino moram kupiti oko 20 litara (kako koje).
 Koje ulje mi preporucujete i kojih karakteristika.
 
 takodjer, ako je netko zainteresiran, mozemo zajedno kupiti da podijelimo trosak. Sto ce mi 20 l ulja.
- 
				http://tokooli.com/images/OLI/Aral-Blue-Tronic-10W-40-(1-liter).jpg
 ja ovo koristim, imao prije mobil 10w-40, sve super,dobro ulje, zadnja dva servisa sipam aral,prezadovoljan...je da je malo skuplje,ali ništa strašno.
- 
				ja samo znam da sam zadovoljan sa mobilom 10w40..prije 1 godinu sam promjenio brtvu glave i do sad sam napravio 8000 km i nisam jos potrosio ni 1 l .mislim da je to sasvim uredu..i  da nemam razloga mijenjati ulje 
			
- 
				A eto moj 400 sa 110000 km, Valvoline Synpower 5W40 sa izmjenom na 15000 ne troši doslovce ni kap, a motor radi ko švicarski sat, u leru nisam siguran radi li uopće.
			
- 
				rimar, ja bi trebao 5 L(koliko ce vec biti potrebno kad brtve promjenim) , posalji makar na pm cijenu..
			
- 
				Kod mene će idući tjedan ili onaj iza
 (https://pap-parts.com/images/Total_9000_5l.jpg)
 
 Od kad je auto kod mene ili Mobil 5w40 ili ovaj Total, a nabavljam ih direkt od uvoznika, pa je cijena upola manja od onih po dućanima, ovu izmjenu mi je Total jeftiniji 20% od Mobila, pa ide Total. E, da, sad je u autu Liqui Moly 5w40 (rekoh, da probam što ga toliko hvale), ali ipak, cijena je presudna pa će Total.
 
 E, da, imate i na njuskalu i na webu firme ulja direkt i kipor stroj, možda ima još koja, ne znam (niti jedna od tih nije moj dobavljac), koji su također uvoznici i zato su cijene upola jeftinije nego po dućanima, a kvaliteta je jednaka kupili kod njih, tokića, kreše, tas-a,... razlika je samo što ulje ne ide kroz 3-4 ruke, pa dok svako svoju maržu zaračuna...
- 
				ev prosli tjd sam mjenjao ulje, stavio sam mobil 10w40, mada sam dosad koristio aral, i pokazao se kao dobar, ali kolega mi radi u ovlastenom servisu pa mi je narucio bez marže,pdv-a i inih davanja, tak da me izaslo 4l 120 kn, arala nemaju u svom asortimanu,pa sam se vratio na mobil, koji mi se u prijasnjem periodu pokazao isto kao odlicno ulje,pa eto sad je mobil again..
			
- 
				ja ti isto koristim total,od antifriza,ulja u mjenjacu ,motoru itd
			
- 
				Odkad je auto kod mene ide samo Mobil synt 5w40 , prijasnji vlasnik je koristio samo Shell helx ultra 5w40, još da napomenem motor radi kao curica, brtva glave orginalna, nikad otvaran, stanje mint  8)
			
- 
				Kod mene ide svasta, uglavnom Q6 Kuwait Petroleum. Ulje je prilicno dobro i mogu ga dobiti po dobroj cijeni. Na njihov 20w50 vozi se British Turing Championship i posebno je razvijano za motore sa takvim naporom - tako barem pise :)  Inace jos stavljam PowerUp aditiv na bazi molibdena. Malo smo ga testirali i dosli do zaljucka kako se s njime turbina zavrti nekih 200-300 okretaja prije. Takodjer stavili smo ga u zracni biaks umjesto obicnog ulja, i po zvuku je puno zivlje radio te se cini kao da se vrtio brze jer se manje gusio pod opterecenjem, a promjenio je i zvuk u malo višu frekvenciju.