Roveraši.org
		Tehnika i servisi => Motor, mjenjač, pogon => Autor teme: ivor04 - Travnja 28, 2009, 07:55:41 poslijepodne
		
			
			- 
				Evo danas stigli dijelovi iz Engleske i odmah se bacamo na posao. Naime, auto sam prebacio u servis kod kuma i dogovor je da ja sve rastavljam, a majstori sastavljaju (ne pitajte zasto kad svi znamo da je uvijek sve lakse rastavit ;D)
 
 Evo posto sam bio sam u garazi uzeo sam si vremena da sve biljezim kako rastavljam.
 
 Dijelovi (nisam ih jos ni izvadio iz folije)
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469576_042809122405.jpg)
 
 znaci po redu:
 
 ispustanje ulja- ovo mi je definitivno bilo najvece iznenadjenje jer sam prvi put vidio zapanjujucu kolicinu sljedece supstance (majoneze)
 ove crne tocke ulja nisu iz mog auta, nego nesto trece kaj sam prolio usput
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469552_042809105308.jpg)
 i u filteru naravno
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469554_042809110149.jpg)
 
 skidanje zastitne plastike zupcastog remena, kutije filtera zraka, zastitne maske kablova, kablova i razvodne kape (rupa od krajnjeg desnog kabla je bila ispunjena uljem zbog dihtunga poklopca glave)
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469551_042809104903.jpg)
 
 zatim, skidanje nosaca alternatora da ne smeta
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469555_042809114109.jpg)
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469556_042809114658.jpg)
 
 ispustanje rashladne tekucine (antifriza tj. obicne vode u mom slucaju)
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469557_042809120723.jpg)
 
 skidanje injektora od plina i odpajanje svih dodatnih pizdarija sa grane sta smetaju
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469558_042809122314.jpg)
 
 slijedi jos jedno iznenadjenje (ocu rec, bilo je ocekivano, ali ne u tako velikim kolicinama)-jos majoneze :D
 skidanje poklopca glave motora, ima 15 sarafa i onda zahtijeva par udaraca rukom u razlicitim smjerovima i dolje je ::)
 ...a kad ju okrenes
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469560_042809123505.jpg)
 dihtung poklopca sa majonezom, bez kecapa i salate
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469561_042809123539.jpg)
 
 Onda lijepo maknem dihtung poklopca i vide se bregaste i jos malo-ajd pogodite- majoneze
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469563_042809141315.jpg)
 
 E sad kad sam ja obavio svoj dio posla i oslobodio glavu motora i sad cekam da dode majstor i skine samu glavu jer ja neznam okrenut bregaste u onaj "nulti polozaj" ili kak se vec kaze (mislim nije neko znanje, znam da ima oznaceno sa onim crticama, ali sigurno je sigurno).
 Samo sto mehanicar nije stigao to napravit do 17h jer je imao posla, tak da to sve otpada na sutra ujutro.
 
 Dok sam cekao majstora malo sam se poigrao sa Ivasolom
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469562_042809123827.jpg)
 
 i rezultati su sljedeci:
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469564_042809145047.jpg)
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469565_042809145102.jpg)
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469566_042809145408.jpg)
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469568_042809150421.jpg)
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469569_042809154810.jpg)
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469570_042809160610.jpg)
 
 NASTAVAK SLJEDEČIH DANA
 
 
 
 
- 
				a posudu od vede nebuš skinul i opral?
			
- 
				a posudu od vede nebuš skinul i opral?
 
 
 Ne, u njoj nema ni mrvice emulzije, sta me malo zbunjuje ali ajde...
 
- 
				Dijelovi (nisam ih jos ni izvadio iz folije)
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i469576_042809122405.jpg)
 
 
 
 Vidiš ova slikica je zanimljiva jer se na njoj vide dva komada koja izgledaju kao cjevčice, a u biti osiguravaju da glava pravilno sjedne na blok mašine. Iz nekog glupog razloga Rover je u nekom trenutku odlučio da ta 2 komada budu od plastike, a zna se što se događa s plastikom u takvim uvjetima  :o pa glava više nije fiksna već takoreći šeta. Kažu da je ovo jedan od razloga za toliku količinu otišlih dihtunga glave.
 
 I još jedna preporuka zbog majoneze  ;)
 Skidaj sve cijevi od hlađenja dolje i sve ih čisti, a posebno kiler. Znam za slučajeve da je bio totalno zaštopan, a to vrijedi i za onaj mali unutra za grijanje kabine - sve moraš temeljito očistiti od majoneze. Samo nemoj po crijevima s Ivasolom jer ih on baš ne voli...
- 
				ja sam u sistem od vode stavio litru ivasola pustio auto da se ugrije i tako nekoliko puta dok se nije sve ocistilo :D ;D :D ;D
			
- 
				Svaka čast na slikama, mislim  da ce ovo mnogima pomoc ili bar dat do znanja šta se desi kad vrisne batva glave i šta znaci ta majonezai što činiti.
 Od sad mrzim majonezu, živio kečap!  ::)
 Sretno u daljenjm poslu.
- 
				ja sam u sistem od vode stavio litru ivasola pustio auto da se ugrije i tako nekoliko puta dok se nije sve ocistilo :D ;D :D ;D
 
 
 Ti si specijalac ;D :P
 
 Svaka čast na slikama, mislim  da ce ovo mnogima pomoc ili bar dat do znanja šta se desi kad vrisne batva glave i šta znaci ta majonezai što činiti.
 Od sad mrzim majonezu, živio kečap!  ::)
 Sretno u daljenjm poslu.
 
 
 Ma samo sam cekao priliku da to jednom uspijem sve poslikat i da se vidi bar otprilike postupak, ak nis drugo nece vam mehanicari tak lako prodavat maglu i izvlacit pare ;)
 
 
 
- 
				
 Vidiš ova slikica je zanimljiva jer se na njoj vide dva komada koja izgledaju kao cjevčice, a u biti osiguravaju da glava pravilno sjedne na blok mašine. Iz nekog glupog razloga Rover je u nekom trenutku odlučio da ta 2 komada budu od plastike, a zna se što se događa s plastikom u takvim uvjetima  :o pa glava više nije fiksna već takoreći šeta. Kažu da je ovo jedan od razloga za toliku količinu otišlih dihtunga glave.
 
 
 Budem slikao blok kad skinu sutra glavu pa ak necu znat budes mi pokazao gdje idu te cjevcice (valjčići :P), jer se nebi cudio da mi oni tamo kazu da to nije nis bitno.
 
 I još jedna preporuka zbog majoneze  ;)
 Skidaj sve cijevi od hlađenja dolje i sve ih čisti, a posebno kiler. Znam za slučajeve da je bio totalno zaštopan, a to vrijedi i za onaj mali unutra za grijanje kabine - sve moraš temeljito očistiti od majoneze. Samo nemoj po crijevima s Ivasolom jer ih on baš ne voli...
 
 
 Ja sam otpojio vise tih crijeva i ni u jednom nije bilo majoneze, ni u ekspanzivnoj posudi, a ni u vodi koju sam ispustio iz sistema, a cijeli sistem je ociscen prije 20tkm...
 
 Ocu rec da mi se neda to cistit :), a i sumnjam da cu imat vremena jer i ovak mi je neugodno motat se tam po radioni jer sam im cisto smetalo ;D, imaju decki posla i bez mene preko glave.
- 
				ajd sad to napravi pošteno, sve po PS-u da opet nebuš vozil ford tabanus
			
- 
				ajd sad to napravi pošteno, sve po PS-u da opet nebuš vozil ford tabanus
 
 
 Zato bum dal glavu na kompletnu obradu (zao mi je da ne iskoristim one gumice ventila kaj sam ih dobil u setu ::))
- 
				nemoj zaboraviti plinske injektore ocistiti od majoneze, da nebi trokirao poslije  ;D :D
 
 pa imat ces nakon ovoga 'normalan' auto  ;D
- 
				nemoj zaboraviti plinske injektore ocistiti od majoneze, da nebi trokirao poslije  ;D :D
 
 
 kad ga stisnem sve bu se odstopalo i na auspuh izletilo (mozda i auspuh ode vrit kakve sam srece :D)
 
 pa imat ces nakon ovoga 'normalan' auto  ;D
 
 
 uh, necu nista unaprijed govorit... ÂĄnormalanÂĄ je, imam osjecaj, uvijek bio pojam za moj auto, ali ja se toplo nadam da ce biti ko i drugi jednog dana (ovih dana ::))
 
- 
				one takozvane cijevčice ti idu u blok sa lijeve i tesne strane a onda brtva preko njih i glava na brtvu....to ti osigurava da ti glava ne bježi i lijepo sjedne na brtvu tj. na svoje mjesto...
 
 Tebi je otišla brtva na uljnom kanalu tako da si dobio vodu u ulje pa zbog toga su sistem od vode i posuda čisti...
 
- 
				vidis vidis! e primjetil sam da je imam malo drugaciju konstrukciju glave.
 radi se o polutkama koje drze bregaste na mjestu, ja ih nemem nego ispod poklopca ventila je jos jedan "poklopac" koji ih drzi  ???
 
- 
				Kolko si platio taj set? Imaš viška dihtung poklopca? :D
			
- 
				a fuj sad mi se gadi majoneza!
 nego ako nije problem da pitam ovdje.
 npr. ako bi otisla brtva glave i kada bi skuzili na vrijeme bez da se auto pregrije,se onda samo stvalja nova brtva ili se ipak i glava obraduje?
- 
				Ne, preporuka je da se glava ne obrađuje, mada je naši majstori vole dati na obradu zato što su je lijeni očistiti. 
 Naime glava ima vrlo tanak očvrsnuti sloj koji se obradom skida pa onda vrlo brzo sve opet počne propuštati i uzalud vam trud svirači.
- 
				ako se ne pregrije netreba obrada, dosta je samo malo pobrosiri glavu tek tolko da se skinu ostaci stare brtve
			
- 
				jako zanimljivo, svaka cast na fotkama, skoro da i ja uzmem jedan set dihtunga  da bude u pripremi ;D,premda mislim da je kod mene stavljen taj poboljsani dihtung.
			
- 
				Kolko si platio taj set? Imaš viška dihtung poklopca? :D
 
 
 Ukupno sa postarinom i carinom 750kn, imam dihtung al mi treba :)
- 
				to je supe cijena s obzirom da kod nas kosta negdje oko 1400 kn
			
- 
				NASTAVAK:
 
 skidamo kotac i plasticnu zastitu da bi dosli do remenice
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i470676_042909085507.jpg)
 
 remenica, seraf je bio tolko jako stegnut da nije islo kompresorom nego rucno
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i470677_042909085519.jpg)
 
 sad treba bregaste dovest u "fazu" i sve zabiljezit markerom ili necim da se zna polozaj kad se ide sastavljat
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i470678_042909085531.jpg)
 
 i sad slijedi skidanje glave, ovo je nekakva zvjezdasta gedora velicine 10 (za serafe od glave motora)
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i470679_042909093633.jpg)
 
 glava je dolje, kao sto vidite jedan saraf nisam mogao izvuc van jer mi je smatala bregasta, to ce ovi skinut kad ce ju obradivat
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i470680_042909100319.jpg)
 
 ovo je blok i vide se cilindri puni vode, pogotovo krajni desni i dihtung stari je gore koji ocito nije izdrzao sve sile ove mocne masine :D
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i470681_042909100330.jpg)
 
 evo jos jedna slika odozgo, e da skuzio sam di idu oni valjcici/okruglice/kolutici ;D i primjetio sam da su metalni vec bili gore
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i470682_042909100346.jpg)
 
 evo i tog famoznog pojacanog dihtunga, ima dva dijela, gornji je limeni tanki, a donji ima pol kile u sebi :D
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i470683_042909100402.jpg)
 PITANJE: da li se stavljaju oba dihtunga?? Mehanicar je rekao da ne, makar ja mislim da treba obadva.
 
 i na ovoj slici bi se trebala vidjet razlika u debljini od ta dva dijela dihtunga, gornji (limeni) je tanak ko papir, a donjeg bogme ima
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i470684_042909100453.jpg)
 
 evo glave na stolu, skinuo sam usisnu granu i onu racvu za vodu za senzorom, i jos majoneze iscurilo iz nje
 glava je odvezena na kompletnu obradu uz prethodno ispitivanje
 (http://www.imagesforme.com/out.php/i470685_042909103900.jpg)
 
 NASTAVAK KAD GLAVA DODE SA OBRADE
- 
				to je supe cijena s obzirom da kod nas kosta negdje oko 1400 kn
 
 
 1400 bez serafa ;) (serafi cca 500+kn)
- 
				ma meni je lik rekao 1400 kn sa vijcima, jeftinija verzija a 1700 skuplja
			
- 
				Obavezno onaj komad tankog lima, on štiti glavu, a ako majstor neće ti mu naredi  >:(
 On ide gore na dihtung i ima oznaka koja strana ide gore prema glavi  ;)
- 
				ja sam dobio u italiji za cca 1500 kuna garnituru brtvi glave i
 vijke
- 
				da ja isto velim obadvije brtve tj jednu!
 
 jos nikad niasm u zivotu videl tolko vode u cilindrima. necu te plasiti ali reci nek ti majstor pogleda da se nije dogodil hidroudar, svinuta klipnjača, voda popuni komrpesijski prostor i ne moze nikam izači dok su ventili zatvoreni i pritisak pritišče klip pa se klipnjača može svinuti.
 uglavnom nek ti pogleda dal koja klipnjača nije savinuta
- 
				U PM, kad gledam sve ovo dođe mi da preventive radi mijenjam dihtung ???
			
- 
				Obavezno onaj komad tankog lima, on štiti glavu, a ako majstor neće ti mu naredi  >:(
 On ide gore na dihtung i ima oznaka koja strana ide gore prema glavi  ;)
 
 Primljeno na znanje i tako ce bit!da ja isto velim obadvije brtve tj jednu!
 
 jos nikad niasm u zivotu videl tolko vode u cilindrima. necu te plasiti ali reci nek ti majstor pogleda da se nije dogodil hidroudar, svinuta klipnjača, voda popuni komrpesijski prostor i ne moze nikam izači dok su ventili zatvoreni i pritisak pritišče klip pa se klipnjača može svinuti.
 uglavnom nek ti pogleda dal koja klipnjača nije savinuta
 
 
 Ocito je moj motor pravi skolski primjerak onog sto ne valja, al do maksimuma :(
 
 Ak ide provjeravat klipnjace, onda mora skinut karter i od dolje sve po redu vadit van ako se ne varam??
 
 I kolko sam cuo, kod hidro udara klip moze probit blok motora. Jel to istina?
 
 EDIT: pa valjda bi skuzio po radu motora da je doslo do hidro udara??ili?
 
 U PM, kad gledam sve ovo dođe mi da preventive radi mijenjam dihtung ???
 
 
 U svakom slucaju ja preporucam bas ovaj set brtvi, jer kolko sam ja vidio, razlika izmedu ove poboljsane brtve i ove obicne je stvarno velika (i u debljini, sta je dobro kad se brusi glava, i u masivnosti same brtve)
 
 Inace, ova brtva sta ju mozete vidjet na jednoj od slika (mislim na ovu staru sta je bila vec gore i sta je popustila) se isto na eBayu prodaje kao "poboljsana" tako da pazite sta narucujete jer ocito nije "dovoljno dobra".
- 
				Logikom gledano, majstor ti može provjeriti šublerom da li se klipnjača savinula bez skidanja kartera i kompletnog zamašnjaka sa ostalim pi..rijama, okreće radilicu da svaki klip dođe do gornje točke i izmjeri, ako je na kojem klipu razlika od ostalih...kužiš?
 
 Ali opet, to je logika dok je kod ovih stvari ko u vojsci, "straža čuva da logika ne uđe u krug kas...pardon vojarne" :)
- 
				Logikom gledano, majstor ti može provjeriti šublerom da li se klipnjača savinula bez skidanja kartera i kompletnog zamašnjaka sa ostalim pi..rijama, okreće radilicu da svaki klip dođe do gornje točke i izmjeri, ako je na kojem klipu razlika od ostalih...kužiš?
 
 Ali opet, to je logika dok je kod ovih stvari ko u vojsci, "straža čuva da logika ne uđe u krug kas...pardon vojarne" :)
 
 
 Je to je definitvno logicno, ali sad me stvarno zanima da li bi osjetio/cuo da je doslo do hidro udara i da se svinula klipnjaca?
- 
				pa da su se pomaknuli, vjerojatno bi klip poljubil ventile!
 
 al ipak nek ti to ovi tam pogledaju marievom metodom
- 
				ona dva male metalne cjevčice fiksiraju glavu,a odlaženje dihtunga glave na benziskim roverima je loša kvaliteta istih,možda su i čak tvornički preslabi,a motor je našpanan i zato odlaze,na dizlima nema takvih problema,jedino ak ga ne spregriješ,a glava se brusi uvijek,ama baš uvijek,da se prilagodi novom dihtungu,da se nebi dogodilo da propiša opet ak je ne zbrusiš  
			
- 
				Logikom gledano, majstor ti može provjeriti šublerom da li se klipnjača savinula bez skidanja kartera i kompletnog zamašnjaka sa ostalim pi..rijama, okreće radilicu da svaki klip dođe do gornje točke i izmjeri, ako je na kojem klipu razlika od ostalih...kužiš?
 
 Ali opet, to je logika dok je kod ovih stvari ko u vojsci, "straža čuva da logika ne uđe u krug kas...pardon vojarne" :)
 
 
 pa dok on digne klip do gornje mrtve točke vidi ne treba ni mjerit...
 
 @ivor
 velim samo da malo baci oko na to, nije sad da je 100% hidroudar.
 
- 
				ovo sve više nalikuje kao nova reklama za Hellmanns.. ;D
 (http://img522.imageshack.us/img522/4047/mayor.jpg) (http://img522.imageshack.us/my.php?image=mayor.jpg)
 
 
 a mogli bi i topic preimenovati u:
 (http://img522.imageshack.us/img522/4301/thepowerofmayonnaisewhi.jpg) (http://img522.imageshack.us/my.php?image=thepowerofmayonnaisewhi.jpg)
 
- 
				da je motor doživio hidrp udar i da se je pomakla klipnjača,jako dobro bi se čulo,ovak,malo majoneze,motor je delal,ništ čudnoga,sve zavisi gdje ti propusti popusti dihtung,na nekima pušta pa samo gubiš vodu,na nekima malo protrokira motor,a na nekima ovak,majoneza :)složi to i vozi dalje.......40-50 tisuča,pa opet :) :) :)
			
- 
				bemeti,pa jel se nemoze nesto napraviti,da se ne mora taj fucking dihtung mjenjati , tj da izdrzi vise od 40 -50 tis ???
			
- 
				E sada znam zašto nije bilo majoneze na meetu, sva je završila kod Ivora  ;D ;D ;D
			
- 
				E sada znam zašto nije bilo majoneze na meetu, sva je završila kod Ivora  ;D ;D ;D
 
 
 Sljedeci put na meet dolazim sa autom pa ce bit majoneze za sve ;D
 
 
- 
				Dobro jel' gotova ta pila više?
 
- 
				Dobro jel' gotova ta pila više?
 
 
 
 Da, auto je gotov.
 
 Nazalost, bio sam u takvoj guzvi da nis nisam stigao.
 
 Mislio sam nabacit jos koju slikicu, ali nisam stigao bit u radioni dok su ga sklapali, tak da ni sam neznam da li su nesto sfushali ili je sve islo po PS-u.
 
 Auto zasad radi normalno, pali puno bolje nego prije (sto uopce nije cudno s obzirom na kolicinu vode koja je bila u cilindrima), a kak ide jos neznam jer sam ga odlucio pazit i mazit jos neko vrijeme dok to sve ne "legne" malo.
 
 Jos me zanima da li da nakon 1000km odem na dotezanje serafa glave??
- 
				nemoras jer se glava steze na stupnjeve, tak da nije potrebno naknadno dotezanje
			
- 
				...jel zna ko di ima kod nas taj bolji dihtung ili bar di se može naručiti :-\
 
 ...imam rovera 200 u garaži(1.4)...skinuta glava glede majoneze a novi dihtung je stavljen prije 20k km ???
 
 ...glupo mi stavljat opet takav dihtung(inače najgluplje izveden dihtung što sam ikad vidio ::)) pa opet sve ponovo uskoro  >:(
 
 ...inače jako lijep auto i bome bi ga imao:)))
- 
				najbolje da ga naručiš preko kolege DRover620, koji je naručivao i meni ....
 Hvala Dule još jednom  ;)