Autor Tema: Chip tuning  (Posjeta: 28272 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

bobo

  • Gost
Chip tuning
« : Ožujak 25, 2007, 12:30:19 prijepodne »
CHIP TUNING

Kod svake rasprave o tuningu, odnosno o preradi auta i njegovog motora kako bi se dobile bolje performanse, uvijek se spominje neka elektronika, njezina izmjena i ugradnja. Pri?o izmjeni elektronike i pobolj?nju performansi motora nisu tako jednostavne i zanemarive, te da bismo znali o kakvom se slo?nom procesu radi potrebno je malo bolje upoznati sustav i njegovo funkcioniranje.

Kada se spominje elektronika automobila misli se na mali srebrnu kutiju koja je obi? smje?ena, ovisno o modelu i marki vozila, ispod poklopca motora ili ispod armaturne plo?pokraj voza?ih ili suvoza?ih nogu. Pravo ime te male srebrne kutije je ECU (Engine Control Unit). Ona je povezana s velikim brojem senzora koji se smje?eni na i u samom motoru koji o?avaju parametre protoka goriva, zraka, vode, tlaka turbine, brzine, temperature motora itd.

Unutar samog ECU-a nalazi se plo?a s nekoliko ?ova, otpornika i drugih elektroni?h sklopova. Jedan od tih ?ova je EPROM, memorijski ? na kojem su pohranjeni podaci o radu motora. U EPROM-u se nalaze mape u kojima su upisani podaci o kutu paljenja, koli?i ubrizganog goriva, tlaka turbine kod turbo motora itd. Osnovni zadatak chip-tuninga je izmjena podataka na tim mapama, pove?je koli?e ubrizganog goriva, bolji i precizniji kut paljenja, te kod turbo motora pove?je tlaka turbine, ?o zavisi i o radnoj temperaturi motora. Rezultat pravilnog chip-tuninga bi trebao biti pove?je snage i okretnog momenta, a samim time i bolje performanse va?g automobila.

Ugradnja samog ?a koji se nalazi u ECU je proces zavisan o modelu i marki automobila, ali obi? traje od 2 do 3 sata. U tom vremenskom razdoblju ECU se vadi iz automobila, otvara se njezin poklopac, skida se EPROM koji se mo? reprogramirati ili zamijeniti drugim novim EPROM-om, koji je ve?rogramiran. Tu se otvara i mogu?st da se preko OBD (On Bord Diagnostic Port) bez skidanja ECU-a izvr? chip-tuning, tako da se putem prijenosnog ra?ala, koji je spojen direktno na ECU, prenesu nove postavke i izmijenjene mape u EPROM. Postoji i jo?jedna zanimljiva mogu?st ugradnje SWITCH (prekida? na kojem mo?mo birati i sami odrediti kada ?o koristiti standardne ili izmijenjene postavke.
Uvijek je postojalo pitanje na kojim motorima je najisplativiji chip-tuning. Ve?a smatra da su to turbo dizelski motori, jer je kod takvih agregata najbolji omjer ulo?nog i dobivenog. U turbo dizelskim motorima izmjenom tlaka turbine i koli?e ubrizganog dizela dobivamo pove?je snage od 30 do 35% ?o za rezultat ima pove?je okretnog momenta. Kod atmosferskih motora, modificira se kut paljenja i koli?a ubrizgane smjese zraka i benzina koja pove?a snagu od 8 do 12%.

Koliko se krati vijek trajanja motora nakon ovakvog tuninga te?o je utvrditi, a cijena ovisi o tome je li na ''stolu'' atmosferski ili turbo motor. No, prosje? cijena bi bila oko 350 eura.

Hrvatski chip-tuneri daju jamstvo na sam ?, odnosno, jam?da se software na ?u ne?izbrisati, o?etiti, pomaknuti ili puknuti u ECU-u. Garancije na motor tuneri u pravilu ne daju, zbog ?jenice da nemaju uvid u stanje motora, njegovu o?anost ili na? na koji je automobil vo?n.



Offline Chess

  • Heroj Član
  • *****
  • Postova: 1504
  • Karma: +11/-0
  • Spol: Muški
Odg: Chip tuning
« Odgovori #1 : Ožujak 25, 2007, 11:27:07 poslijepodne »
Svaka cast Bobo! Bas sam primjetio kako ova tema fali.
Istina tuneri daju garanciju na softver, ali, evo primjer: Prijatelj je na novog Passata 2.0tdi chipirao za 45ps, pa ima ukupno 195konjica i 4motion pogon tako da za jednog dizelasa auto jebeno vu? nego stvar je u tome da je prilikom obaveznog servisiranja zbog nekog kvara na svim modelima, uz novi softver(tvorni?) dobio i blokadu brzine i okretaja! Tako da auto jo?uvijek vu?al mu je sad max brzina 215! I zasad nijedan tuner nije probio blokadu! ?o je malo bed s obzirom na utro?ne pare!

Svojedobno sam htio chipirati i svoj auti?al osim Civicinog chipa +20PSa nisam nasao nista bolje!
Nego, jel je neko od vas Rovera?  zapapren, oliti chipiran?
Ajmo malo na ovu temu!
ex: 414 SLi 16v  ´95.

bobo

  • Gost
Odg: Chip tuning
« Odgovori #2 : Ožujak 25, 2007, 11:46:09 poslijepodne »
Ne znam za druge, ali ja sam dosta razmi?jo o tome i na kraju odustao. Razlog odustajanja je naravno financijske prirode, a i moj rover ima svoje potrebe koje treba zadovoljiti (12l/100km) Jo?neki od razloga odustajanja su: previ? ulo?nog za malo dobivenog na i tako slaba?om 1.6 16v atmosferskom motoru. Ne izdvaja mi se 2500-3000kn za 5ks vi?. Sa dolaskom swapa, dolazi i novi komp, pa ?onda razni?jat o ?anju.  ;D.

Offline Chess

  • Heroj Član
  • *****
  • Postova: 1504
  • Karma: +11/-0
  • Spol: Muški
Odg: Chip tuning
« Odgovori #3 : Ožujak 26, 2007, 12:49:40 prijepodne »
Definitivno je preskupo, a i neznam sta ima za tvoju seriju! Za moj model samo taj prastari chip od 20ak konja! A i slazem se da je preslaba masina za chiping! Sta misliš pod swap?? Change?
ex: 414 SLi 16v  ´95.

bobo

  • Gost
Odg: Chip tuning
« Odgovori #4 : Ožujak 26, 2007, 01:48:07 prijepodne »
1.8 ili 2.0ti.  ;D

Offline Chess

  • Heroj Član
  • *****
  • Postova: 1504
  • Karma: +11/-0
  • Spol: Muški
Odg: Chip tuning
« Odgovori #5 : Ožujak 26, 2007, 01:58:25 prijepodne »
Hondin V-tec, iz ZRa, ili kaj??? 8)
ex: 414 SLi 16v  ´95.

bobo

  • Gost
Odg: Chip tuning
« Odgovori #6 : Ožujak 26, 2007, 02:11:37 prijepodne »
1.8 iz MG ZR-a 160 ide na ?raf u 25icu kao i 1.8 iz 25ice sa 145ks. A za 2.0ti iz 620ti-a ima malo vise posla kao i za 2.0 turbo it coupea.
1.8 iz honde bi se dao ugurat uz malo volje i vremena kao i ke?.

Offline Chess

  • Heroj Član
  • *****
  • Postova: 1504
  • Karma: +11/-0
  • Spol: Muški
Odg: Chip tuning
« Odgovori #7 : Ožujak 26, 2007, 02:20:19 prijepodne »
za 2.0 iz dobrog starog 220 coupea bi se dalo pomu?!
ex: 414 SLi 16v  ´95.

bobo

  • Gost
Odg: Chip tuning
« Odgovori #8 : Ožujak 26, 2007, 12:43:01 poslijepodne »
casper je na najboljem putu  ;D

beast

  • Gost
Odg: Chip tuning
« Odgovori #9 : Ožujak 27, 2007, 06:59:04 poslijepodne »
MMMmmmm 2.0 Turbo   ::)

Offline Bik

  • Opći Moderator
  • Heroj Član
  • *****
  • Postova: 1278
  • Karma: +14/-2
  • Spol: Muški
  • ex Rover 45 1.8 16v
Odg: Chip tuning
« Odgovori #10 : Travanj 09, 2007, 05:14:26 poslijepodne »
1.8 iz MG ZR-a 160 ide na ?raf u 25icu kao i 1.8 iz 25ice sa 145ks. A za 2.0ti iz 620ti-a ima malo vise posla kao i za 2.0 turbo it coupea.
1.8 iz honde bi se dao ugurat uz malo volje i vremena kao i ke?.

Odakle informacija da 1.8 iz 25 ima 145ks ?

ja imam 1.8i u 45-ici i imam 117-120ks ili su to krivi tvornicki podatci ? a motor je jos sa 2 bragaste (twincam) i 16V

bobo

  • Gost
Odg: Chip tuning
« Odgovori #11 : Travanj 09, 2007, 05:32:39 poslijepodne »
http://www.index.hr/auto/baza/prikaz.aspx?model=268&tip=1120

DOHC K16 16-valve, MPI, VVC, 145 hp (107 kW)

Rover 25 dolazio je sa: 1.4i 16v (105bhp), 1.6i 16v (111bhp), 2.0 turbodiesel (86bhp i intercooled 105bhp), kasnije su ugrađivani i 1.1i (60bhp) i 1.4i 8v (75bhp), 1.8 16v standard (120bhp) i variable valve formats (145bhp)
 
Brake horsepower (bhp) is the measure of an engine's horsepower without the loss in power caused by the gearbox, generator, differential, water pump, and other auxiliary components.

beast

  • Gost
Odg: Chip tuning
« Odgovori #12 : Travanj 15, 2007, 09:40:52 poslijepodne »
http://www.index.hr/auto/baza/prikaz.aspx?model=268&tip=1120

DOHC K16 16-valve, MPI, VVC, 145 hp (107 kW)

Rover 25 dolazio je sa: 1.4i 16v (105bhp), 1.6i 16v (111bhp), 2.0 turbodiesel (86bhp i intercooled 105bhp), kasnije su ugrađivani i 1.1i (60bhp) i 1.4i 8v (75bhp), 1.8 16v standard (120bhp) i variable valve formats (145bhp)
 
Brake horsepower (bhp) is the measure of an engine's horsepower without the loss in power caused by the gearbox, generator, differential, water pump, and other auxiliary components.

oces rec da mu alternator,vodena,getriba diferencijal trenje guma oduzimaju samo 2 ks?
necini ti se to malo malo?
kad je kod tebe 105 bhp a tu je 103hp

http://www.index.hr/auto/baza/prikaz.aspx?model=710&tip=2593

bobo

  • Gost
Odg: Chip tuning
« Odgovori #13 : Travanj 15, 2007, 10:53:36 poslijepodne »
o čemu mi tu pričamo beast?

Gigi

  • Gost
Odg: Chip tuning
« Odgovori #14 : Travanj 16, 2007, 12:17:30 prijepodne »
1.8 iz MG ZR-a 160 ide na ?raf u 25icu kao i 1.8 iz 25ice sa 145ks. A za 2.0ti iz 620ti-a ima malo vise posla kao i za 2.0 turbo it coupea.
1.8 iz honde bi se dao ugurat uz malo volje i vremena kao i ke?.

Uh, tek sam sad skuzio ovu temu...ma u biti, brijem da ste skuzili da malo stekam sa posjetama na forum u zadnje vrijeme, jebiga poceli ispiti a i sezona bogami se blizi  :-[

Anyway, za Boba, jest da je ORIGIGI ROVEROV (a ne Hondin!!) 2.0Ti mrak masina(imali 2.0 turbo od 200ks 15 godina prije ove "VW bagre&Co Inc."  ;D , al daj razmisli malo, mislim, i JA sam razmisljao o zamjeni moga za Ti, al Roveri su tako i tako vec egzotika na ovim prostorima i sva sreca da je to honda pa imas rez. djelova, a zamisli sad nabavljat komade za nekakv motor koji je proizveden u (samo) par sto tisuca primjeraka i to u ENGLESKOJ!! A tvornica propala i tra la la  :'(

A drugo da te pitam, jesi malo razmisljao o dodatnim preinakama na karoseriji/ovjesu i sl. Osim opruga i amortizera, zanima me u vezi anti-roll barr-ova (stabilizatori), seleni (poliuretanski) i sl. djelovi ovjesa koje ljudi (budimo realni) i ne odrzavaju previse...

Toliko od mene!

P.S. Ti masina nije SAMO iz 620 vec ga ima i u modelima 200, 400, 600 i 800!!! I to u svakojakim karoserijskim izvedbama!!

Pozdrav.

Gigi...

Roveraši.org

Odg: Chip tuning
« Odgovori #14 : Travanj 16, 2007, 12:17:30 prijepodne »